KODEKS BEZPIECZNYCH PRAKTYK: COVID - 19
RECEPCJA
-
Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do hotelu, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przyjęcia Gościa do hotelu, procedura może być powtórzona - decyduje pracownik recepcji,
-
Stosowanie przez pracowników obsługi hotelu maseczek/ przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
-
Systematyczna dezynfekcja drzwi, klamek, powierzchni lady recepcyjnej, wózka bagażowego, poręczy, terminali, kart pokojowych, kanap, foteli, itp. w lobby hotelu.
-
Wprowadzenie ograniczenia liczby osób oczekujących w kolejce do recepcji w lobby hotelowym – 4 osoby jednocześnie. Zachowanie odpowiedniej odległości pomiędzy Gośćmi w kolejce.
-
Ograniczenie do minimum czasu Gościa przy recepcji, używanie jednorazowych długopisów.
-
Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym.
-
Informowanie Gości o wprowadzonych procedurach obowiązujących w hotelu (wręczenie Gościom procedury bezpieczeństwa, której przyjęcie do wiadomości i stosowania musi być potwierdzone podpisem Gościa).
-
Zakaz bezwzględny przebywania w pokoju hotelowym osób niezameldowanych.
-
Udostępnienie do sprzedaży środków dezynfekujących oraz maseczek.
POKÓJ HOTELOWY
-
Obowiązkowe ozonowanie każdego opuszczanego przez Gościa pokoju i wietrzenie przez 30 minut przed przyjęciem kolejnego, podczas pobytu w hotelu po uprzednim ustaleniu godzin w jakich pokój będzie dostępny.
-
Procedury sprzątania, dezynfekcja urządzeń, mebli, klamek, pilota TV, armatury, poręczy, wietrzenie pokoju hotelowego dostosowane do potrzeb epidemicznych.
-
Usunięcie z pokoi na stałe elementów dekoracyjnych (kapy, poduszki).
-
Bezwzględny zakaz przebywania w pokoju hotelowym osób nie będących Gośćmi hotelowymi.
-
Ograniczenie rutynowego sprzątania pokoi, jedynie na życzenie klienta dla pobytów powyżej trzech dób.
RESTAURACJA/ BAR
-
Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przy wejściu do restauracji/ baru.
-
Wprowadzenie odpowiednich bezpiecznych odległości między stolikami / krzesłami w restauracji hotelowej.
-
Każdorazowa dezynfekcja stołów, krzeseł, menaży , porcelany, tac, karty menu, itp., wymiana obrusów, wyparzanie sztućców, po każdym Gościu.
-
Stosowanie przez pracowników restauracji, baru, przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
-
Przyjmowanie wcześniejsze rezerwacji lub indywidualne ustalanie godzin obsługi poszczególnych Gości
POMIESZCZENIA OGÓLNODOSTĘPNE
-
Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym, przy wejściu do sal konferencyjnych.
-
Szczegółowa dezynfekcja i ozonowanie raz na dobę pomieszczeń wspólnych: sala konferencyjna, sala restauracyjna, strefa wellness.
-
Szczegółowa dezynfekcja toalet w hotelu.
-
Dezynfekcja wind hotelowych
-
W pomieszczeniach sanitariów higienicznych stosowanie się do instrukcji dot. mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek, zdejmowania i zakładania rękawiczek
SPA & WELLNESS
-
Zachowanie bezpiecznej liczby osób oczekujących w poczekalni SPA & Wellness i odległości pomiędzy nimi. Każdorazowa dezynfekcja blatów, foteli oraz kanap, menu w poczekalni.
-
Regularna dezynfekcja wszystkich pomieszczeń, sprzętów, kosmetyków.
-
Wprowadzenie bezpiecznej odległości między stanowiskami do masażu, indywidualne stanowiska kosmetyczne.
-
Stosowanie przez personel SPA & Wellness maseczek / przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
PODZIEMIA
-
Inhalacje radonowe odbywać będą się dla gości hotelowych uprzednio zabezpieczonych w rękawiczki i maseczki. Maksymalna ilość uczestników to 12 osób.
-
Częstotliwość wejść na inhalacje radonowe w grupach 12 osobowych o godzinie 10:00, 12:00, 14:00, 16:00
-
Zwiedzanie sztolni odbywa się w piątek, sobotę i niedzielę od dnia 8 maja, o każdej pełnej godzinie w godzinach 10:00 – 16:00.
-
Sesje oddechowe w podziemiach po indywidualnej rezerwacji.
-
Zwiedzanie podziemnej trasy turystycznej odbywać będzie się dla osób indywidualnych uprzednio zabezpieczonych w rękawiczki i maseczki.
-
Przy wejściu do sztolni znajduje się punkt obowiązkowej dezynfekcji rąk przed rozpoczęciem zwiedzania.
PRACOWNICY
-
Bezwzględne przestrzeganie pracy w maseczkach, rękawiczkach, czepkach, odzieży ochronnej, częste dezynfekowanie urządzeń, mycie rąk, itp. przez wszystkich pracowników znajdujących się w przestrzeni, w której może nastąpić kontakt z Gośćmi.
-
Szkolenia pracowników z zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i wszystkich pracowników hotelu. Prowadzenie kampanii informacyjnej dla personelu dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności wg zaleceń GIS i WHO.
-
Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego pracownika do pracy, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych oddelegowanie pracownika do domu.
-
Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla pracowników - łatwo dostępny i widoczny dozownik na zapleczu hotelu.
-
Wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnych pracowników - szatni, kuchni, pomieszczeń socjalnych oraz magazynów.
-
Przebywanie w pomieszczeniach, tam gdzie jest to możliwe do 2 osób i/ lub zachowanie bezpiecznej odległości.
OGÓLNE
-
W związku z zagrożeniem wirusem COVID -19 hotel ma prawo do zawieszenia lub ograniczenia usług, które zwiększałyby zagrożenie gości oraz personelu hotelu.
-
Prowadzenie kampanii informacyjnej dla Gości dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności.
-
Stosowanie zaleceń wg zaleceń GIS i WHO.